Blog_Fynt met de billen bloot_ChatGPT

Fynt met de billen bloot – ChatGPT

Wie een beetje tech-savvy is of heeft opgelet, weet dat ChatGTP helemaal hot and happening is. Wij als pr-communicatiebureau doen natuurlijk van alles met tekst. Dus, de vraag der vragen: maken wij gebruik van ChatGTP?

Antwoord:
Ja, maar misschien niet zoals je denkt. Als je wilt, kun je ChatGPT halve romans aan tekst voor je laten produceren. Alleen willen onze relaties specialistische content. B2B communicatie gaat wat dieper in de materie en vergt ook specifieke kennis van de doelgroep en onderwerpen. Ook zien wij nog veel feitelijke onjuistheden en missen wij het persoonlijk karakter van de opdrachtgever, de tone of voice, in ChatGPT. Waar we het dan wel voor gebruiken? Soms loop je vast met de structuur van een zin en ChatGPT geeft je dan wat opties. Wij zien het als een dans waarbij wij leiden. 

“Maar jongens, worden jullie na een jaartje of vijf niet overbodig door ChatGTP?”

Antwoord:
Hiervoor hebben we onze vriend ChatGPT gevraagd hier iets zinnigs over te zeggen. Alhoewel zowel onze Chatje als wij niet in een glazen bol kunnen kijken is dit wat eruit komt rollen: “AI kan ondersteunen bij bepaalde taken, zoals het genereren van tekst voor marketingmateriaal of klantenservice, maar het kan mogelijk niet de menselijke creativiteit, strategisch inzicht en empathie evenaren die communicatiebureaus bieden.”

Bovendien is het belangrijk om te onthouden dat AI-innovaties niet altijd lineair verlopen en dat nieuwe technologieën elkaar kunnen aanvullen in plaats van elkaar vervangen. Communicatiebureaus kunnen AI in hun eigen workflow integreren om hun efficiëntie te vergroten en nieuwe kansen te benutten.”.

En laten we dat nu net doen. Gebruiken waar het toegevoegde waarde heeft en wij de kwaliteit van onze dienstverlening kunnen vergroten. En laten liggen waar wij zien dat het menselijk aspect superieur is en wij de beste* zijn. 

*Copyrights op ‘De Beste’, Bert van Gerwen