contentmarketing fynt

Contentmarketing als basis

Content staat centraal in de huidige marketingmix. En terecht, want met de juiste verhalen breng je je doelgroep in beweging. Een whitepaper op het juiste mediaplatform, een e-mailnieuwsbrief geheel ingericht op een specifieke doelgroep of een podcast op Spotify die breed opgepakt wordt. Er zijn legio mogelijkheden om de boodschap van een organisatie uit te dragen. 

Doe je nog niets met contentmarketing? Dan heb je in Fynt de ideale partner gevonden! Wij nemen je aan de hand met een gerichte contentstrategie die de basis is van onze samenwerking. Gezamenlijk stellen we deze strategie op met als doel: boeien, binden, bereiken en laten beleven. Bijvoorbeeld door middel van   effectieve storytelling.

Ben je een doorgewinterde marketeer of communicatiemanager? Dan heb je in Fynt de ideale collega gevonden. Wij ondersteunen en ontzorgen je volledig. Copywriting, een nieuwsbrief vullen, social media-content genereren, een video maken? In woord en beeld helpen wij je de klus te klaren. 
Is je collega ziek, op vakantie of op zwangerschapsverlof? Je hebt de ideale vervanger gevonden in Fynt. 

Content kent vele vormen met verschillende doelstellingen

Content kent vele vormen. Denk hierbij aan een blog, vlog, podcast, recensie, afbeelding, video, review en social media- updates. Door content groeit de interactie met je doelgroep en vergroot je de kans dat jouw gedachtengoed landt en de boodschap echt overkomt. En meer kans op bijvoorbeeld conversie. Wat wil je bereiken? Wij helpen je met het maken van een strategische aanpak om planmatig alle doelstellingen te behalen. En weet je wat? Dat gaat ons lukken samen!

Merkopbouw

Voor het opbouwen van je merk is content van het uiterste belang. Hoe wil je je merk positioneren, waarmee wil je je onderscheiden? Welke informatie wil je kwijt? De toon, inhoud en vorm zijn hierbij bepalend. Door een gestructureerde aanpak bouw je aan je merk.

Leadgeneratie

Content kan een reden zijn dat een prospect met je in contact wil komen. Het mooie is dat je door het juiste aanbod van informatie de mensen die voor jullie organisatie van belang zijn naar je toe kunt trekken. Zeker in de business-to-business-markt is leadgeneratie zeer interessant en doeltreffend. Het aanbieden van een whitepaper, versturen van een nieuwsbrief of plaatsen van een podcast op iTunes kan zo maar het begin zijn van de customer journey van jouw potentiële klant.

Thought leadership

Met content kun jezelf en jouw organisatie positioneren als expert. Deze expertrol draagt vervolgens bij aan het merk, maar ook aan leadgeneratie. Organisaties shoppen graag bij de bekende spelers in de markt. Wij helpen je de bekendheid van jouw organisatie te vergroten. 

Multichannel

Veelal kan content over verschillende kanalen worden ingezet. In een nieuwsbrief en/of op de website, een landingspagina of social media. Een persbericht kan prima dienen als basis voor een artikel op de site, in de nieuwsbrief en social media. Door op slimme wijze content te ‘hergebruiken’ zorg je voor een optimale exposure tegen minimale kosten. Zoek je efficiency? Fynt helpt je die te vinden!

SEO: Search Engine Optimization

De content kan nog zo mooi zijn, het moet natuurlijk nog wel gevonden worden. Fynt helpt je daarbij, door teksten zo in te richten dat ze online gevonden kunnen worden. We adviseren je graag en schrijven uiteraard teksten met de juiste keywords, een passende paginatitel en meta-omschrijving.

Analyse

Tot slot meten we of we het gewenste effect bereiken. Op basis van doelstellingen stellen we KPI’’s op, richten Google Analytics in of maken de statistieken van een verzonden nieuwsbrief inzichtelijk. Zo kunnen we laten zien dat onze aanpak werkt. Meten is weten.

contentmarketing seo whitepaper fynt