contentmarketing fynt

Contentmarketing als basis

Content staat centraal in de huidige marketing mix. En terecht want met de juiste verhalen breng je je doelgroep in beweging. Een whitepaper op het juiste mediaplatform, een email nieuwsbrief geheel ingericht op een specifieke doelgroep, een podcast op Spotify die breed opgepakt wordt. Heel veel elementen die de boodschap van een organisatie kunnen uitdragen. 

Doe je nog niets met Content Marketing? Dan heb je in Fynt de ideale partner gevonden! Wij nemen je aan de hand met een gerichte contentstrategie die de basis is van onze samenwerking. Gezamenlijk stellen we een contentstrategie op: het bewust willen boeien, binden, bereiken en laten beleven door middel van een contentstrategie en eventuele storytelling.

Ben je een doorgewinterde marketeer of communicatie manager? Dan heb je in Fynt je ideale collega gevonden. Wij ondersteunen en ontzorgen je volledig. Copywriting, een nieuwsbrief vullen, social media content genereren, een video maken? In woord en beeld helpen wij je de klus te klaren. 
Collega met zwangerschapsverlof, ziek of met vakantie? Je hebt de ideale vervanger gevonden in Fynt. 

Content kent vele vormen met verschillende doelstellingen

Content kent vele vorm. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een blog, vlog, podcast, recensie, afbeelding, video, review en social media updates. Door content wordt de interactie met je doelgroep groter, is de kans dat jouw boodschap overkomt groter. Meer kans dus op bijvoorbeeld conversie of dat jouw gedachtengoed landt. Wat wil je bereiken? Wij helpen je met het maken van een strategische aanpak om planmatig jullie doelstellingen te behalen. En weet je wat? Dat gaat ons lukken samen!

Merkopbouw

Voor het opbouwen van je merk is content van belang. Hoe wil je je merk positioneren, waarmee wil je onderscheiden. Welke informatie wil je kwijt, wat is de toon, maar ook de vorm is bepalend. Door een gestructureerde aanpak bouw je aan je merk.

Leadgeneratie

Content kan een reden zijn dat een prospect met je in contact wil komen. Het mooie is dat door het juiste aanbod van informatie je de mensen naar je toe kan trekken die voor jullie organisatie van belang zijn. Zeker in de business to business markt is leadgeneratie zeer interessant en doeltreffend. Het aanbieden van een whitepaper, versturen van een nieuwsbrief of een podcast op iTunes kan zo maar het begin zijn van de customer journey van jouw potentiële klant.

Thought leadership

Met content kun jezelf en jouw organisatie positioneren als expert. Deze expertrol draagt vervolgens bij aan het merk, maar ook aan leadgeneratie. Organisaties shoppen graag bij de bekende spelers in de markt en wij helpen je de bekendheid van jouw organisatie te vergroten. 

Multichannel

Veelal kan content over verschillende kanalen worden ingezet. In een nieuwsbrief, op de website of op een landingspagina, of op social media. Een persbericht kan prima dienen als basis voor een artikel op de site, in de nieuwsbrief en social media. Door slim content te ‘hergebruiken’ zorg je voor een optimale exposure tegen minimale kosten. Zoek je efficiency? Fynt helpt je die te vinden!

SEO: Search Engine Optimisation

De content kan nog zo mooi zijn, het moet natuurlijk nog wel gevonden worden. Fynt helpt je daarbij door teksten zo in te richten dat ze online gevonden kunnen worden.  We adviseren je graag en schrijven uiteraard teksten met de juiste keywords, een passende paginatitel en meta-omschrijving.

Analyse

Tot slot meten we of we het gewenste effect bereiken. Op basis van doelstellingen stellen we Kpi’s op en richten bijvoorbeeld Google analytics in of maken de statistieken van een verzonden nieuwsbrief inzichtelijk om te kunnen laten zien dat onze aanpak werkt. Meten=weten!

contentmarketing seo whitepaper fynt