pr free pubicity fynt

On- en offline marketing communicatiestrategie

Wat werkt beter?
Social media of een glanzende brochure? SEO of SEA? Een whitepaper of adverteren in de krant? Afhankelijk van concrete doelstellingen, doelgroep en budget helpen wij bij het bepalen van de juiste marketing- en communicatiestrategie. Wat past bij de klantbehoefte, is onderscheidend ten opzichte van concurrenten en levert het meeste rendement op? 

Een marketingcommunicatiestrategie die werkt

Om succesvol te zijn moet je je kunnen onderscheiden van je concurrenten. Samen zoeken wij naar dat wat jullie organisatie bijzonder maakt. Vrijwel iedere organisatie heeft uniciteit in huis, anders bestonden jullie niet meer. Maar hoe maak je hier optimaal gebruik van en hoe krijg je dit over de bühne bij jouw (potentiële) doelgroep? Het maken van keuzes en houden van focus is hierbij belangrijk. Waar richt je je op en wat wil je bereiken? Bij Fynt geloven wij dat de wereld maakbaar is. Wil je een succesvolle ondernemer zijn, dan helpen wij je dat te worden. Komt de boodschap van jullie organisatie niet over? Wij vinden een weg zodat deze wél overkomt.  
Bij Fynt geloven we niet in plannen die in een la verdwijnen. Daarom houden wij ze kort en pragmatisch. Niemand heeft iets aan een plan dat niets oplevert. Gezamenlijk bepalen we waar de behoefte van jullie organisatie ligt. Wij vertalen strategie naar een operationeel plan. Deze moet ervoor zorgen dat er in de dagelijkse praktijk voldoende handvatten zijn om snel beslissingen te kunnen nemen.
Wij geven onder meer strategische ondersteuning op het gebied van:
Merkpositionering

Tegenwoordig kan een organisatie niet zonder merkpositionering. Merken en producten schieten als paddenstoelen uit de grond. Probeer daartussen maar eens op te vallen. Potentiële klanten vinden het prettig om te ‘shoppen’ bij organisaties die uniciteit en meerwaarde meebrengen. Door een juiste merkpositionering vallen jullie in de smaak bij de juiste mensen. 
Door het organiseren van workshops (Merk & Organisatie en Merkarchitectuur) willen wij het huidige DNA van jouw organisatie in kaart brengen en ervoor zorgen dat jullie onder de aandacht komen bij de juiste doelgroep.
Vanzelfsprekend maken wij een doelgroepanalyse van jullie huidige en gewenste doelgroepen en zorgen daarnaast voor een concurrentieanalyse.

Doel van onze werkzaamheden is het bepalen van de merkessentie van jullie organisatie en het schrijven van een positioneringsstatement.

Corporate story

De corporate story is een instrument dat je helpt koers te bepalen en het identiteitsproces aan te jagen binnen je  organisatie. Een goede corporate story dient als blauwdruk voor alle communicatie. Deze biedt medewerkers een inspirerend kader dat hun werk zinvol maakt. Het ‘wij’-verhaal creëert bovendien een sterkere verbinding, onderling en met het bedrijf.

Marketingcommunicatieplan

Een marketingcommunicatieplan dwingt je na te denken over hoe je vooraf gedefinieerde doelstellingen kunt bereiken. Er zijn enorm veel mogelijkheden die je kunt inzetten om jouw doelgroep te bereiken en te beïnvloeden. Wij helpen bij het gestructureerd in kaart brengen van alle middelen die bijdragen aan het behalen van doelstellingen. Dit doen wij bijvoorbeeld aan de hand van een thema of meerdere thema’s door het jaar heen. Zo kunnen bijvoorbeeld jaargetijden een rol spelen, (inter)nationale actuele gebeurtenissen of economische en/of technologische ontwikkelingen. Wij zoomen met gerichte middelen hierop in, zodat de uitingen altijd actueel zijn en de juiste interactie met de doelgroep opleveren. 
Ben je een marketeer, dan helpen wij je hierbij. Ben je ondernemer? Wij begeleiden het proces van A tot Z. Of het nu gaat om online, mobiel of offline, er zijn geen heilige huisjes. Alleen de bijdrage aan de doelstellingen en het resultaat tellen. 

Een strategie gaat niet werken zonder concrete acties. Op basis van de strategie stellen we operationele plannen op met keuzes voor middelen, media en budgetten. Dit vertalen we vervolgens naar een overzichtelijke ‘marcom-kalender’.
.
marcomstrategie fynt