
On- en offline marketing communicatiestrategie
Wat werkt beter?
Social media of een glanzende brochure? SEO of SEA? Een whitepaper of adverteren in de krant? Afhankelijk van concrete doelstellingen, doelgroep en budget helpen wij bij het bepalen van de juiste marketing- en communicatiestrategie. Wat past bij de klantbehoefte, is onderscheidend ten opzichte van concurrenten en levert het meeste rendement op?
Een marketingcommunicatiestrategie die werkt
Wij geven onder meer strategische ondersteuning op het gebied van:
Merkpositionering
Tegenwoordig kan een organisatie niet zonder merkpositionering. Merken en producten schieten als paddenstoelen uit de grond. Probeer daartussen maar eens op te vallen. Potentiële klanten vinden het prettig om te ‘shoppen’ bij organisaties die uniciteit en meerwaarde meebrengen. Door een juiste merkpositionering vallen jullie in de smaak bij de juiste mensen.
Door het organiseren van workshops (Merk & Organisatie en Merkarchitectuur) willen wij het huidige DNA van jouw organisatie in kaart brengen en ervoor zorgen dat jullie onder de aandacht komen bij de juiste doelgroep.
Vanzelfsprekend maken wij een doelgroepanalyse van jullie huidige en gewenste doelgroepen en zorgen daarnaast voor een concurrentieanalyse.
Doel van onze werkzaamheden is het bepalen van de merkessentie van jullie organisatie en het schrijven van een positioneringsstatement.
Corporate story
De corporate story is een instrument dat je helpt koers te bepalen en het identiteitsproces aan te jagen binnen je organisatie. Een goede corporate story dient als blauwdruk voor alle communicatie. Deze biedt medewerkers een inspirerend kader dat hun werk zinvol maakt. Het ‘wij’-verhaal creëert bovendien een sterkere verbinding, onderling en met het bedrijf.
Marketingcommunicatieplan
Een marketingcommunicatieplan dwingt je na te denken over hoe je vooraf gedefinieerde doelstellingen kunt bereiken. Er zijn enorm veel mogelijkheden die je kunt inzetten om jouw doelgroep te bereiken en te beïnvloeden. Wij helpen bij het gestructureerd in kaart brengen van alle middelen die bijdragen aan het behalen van doelstellingen. Dit doen wij bijvoorbeeld aan de hand van een thema of meerdere thema’s door het jaar heen. Zo kunnen bijvoorbeeld jaargetijden een rol spelen, (inter)nationale actuele gebeurtenissen of economische en/of technologische ontwikkelingen. Wij zoomen met gerichte middelen hierop in, zodat de uitingen altijd actueel zijn en de juiste interactie met de doelgroep opleveren.
Ben je een marketeer, dan helpen wij je hierbij. Ben je ondernemer? Wij begeleiden het proces van A tot Z. Of het nu gaat om online, mobiel of offline, er zijn geen heilige huisjes. Alleen de bijdrage aan de doelstellingen en het resultaat tellen.
